ایرادات و خرابی های رایج تلویزیون ها

مقاله آخرین آپدیت: 1401/9/16
ایرادات و خرابی های رایج تلویزیون ها
ایرادات و خرابی های تلویزیون ها

مرکز الکترونیک طهران

تعمیرات تلویزیون های LCD ، LED، Plasma، OLED، QLED، سینمای خانگی، سیستم های صوتی و مانیتور با ضمانت در تهران

مشاوره، بازدید و ایاب و ذهاب رایگان / جهت مشاوره و درخواست سرویس با ما تماس بگیرید

در اینجا متداول ترین سوالات مربوط به ایرادات و خرابی های تلویزیون های ال ای دی، ال سی دی و پلاسما را بررسی میکنیم.



1) بعد از خاموش كردن تلويزيون دیگر روشن نشد (روشنایی ندارد، صدا ندارد، تصوير ندارد)

اول از همه باید اتصال تلویزیون خود را با برق بررسی کنید، در صورت لزوم سعی کنید آن را در پریز دیگری بررسی کنید، ممکن است یک کلید روشن و خاموش در کنار، پشت یا زیر صفحه نمایش پنهان باشد را کنترل کنید.اگر باز هم کار نکرد به این معنی است که دستگاه دچار مشکل شده است و می توانید از تعمیرکار فنی کمک بخواهید.


2) روشن میشود اما هیچ کانالی را دریافت نمی کنم (سیگنالی نمایش داده نمی شود)

این مشکل می تواند دلایل زیادی داشته باشد و احتمال خرابی آن بسیار کم است، برخی از کارها وجود دارد که باید قبل از تماس با تعمیرکار فنی انجام دهید، اول اینکه کابل آنتن را بررسی کنید، باید کابل آنتن هم به سوکت دیوار و هم به سوکت ورودی تلویزیون متصل باشد، اگر مشکل از اینجا نباشد، باید وارد قسمت جستجوی کانال تلویزیون در قسمت تنظیمات شوید و دوباره کانال ها را اسکن کنید. اگر مشکل شما همچنان پابرجاست، با پرس و جو از همسایه ها از عدم قطعی سیگنال از مرکز مطمئن شوید و اگر مشکل همچنان وجود داشت با تعمیرکار فنی تماس بگیرید.


3) وقتی میخواهم تلویزیون را روشن کنم زمان زیادی میکشد تا روشن شود (چراغ قرمز جلو چشمک میزند)

یکی از مشکلاتی است که به خصوص در تلویزیون های ال سی دی (LCD) دیده می شود. زمان باز شدن هر روز طولانی تر می شود. شایع ترین علت این نقص از خرابی خازن های الکترولیتی در خروجی قسمت پاور(منبع تغذیه) می باشد. و در صورت مواجه شدن با چنین شرایطی توصیه می کنیم بدون اینکه دستگاه خود را مجبور به ادامه کار کنید از تعمیرکار فنی کمک بگیرید، در صورت ادامه استفاده از آن ، احتمال آسیب رساندن به برد اصلی(Main Board) افزایش می یابد و هزینه تعمیر آن بسیار زیاد می شود.


4) جسمی به صفحه تلویزیون ال سی دی-ال ای دی برخورد کرده و ترک های ریز روی صفحه ایجاد شده (شکستگی صفحه)

صفحه نمایش تلویزیون های ال سی دی و ال ای دی مدل هایی هستند که در اثر برخورد اجسام تحت تاثیر قرار می گیرند، از آنجایی که صفحه نمایش آنها کریستالی مایع است، بسیار حساس بوده و حتی در صورت کوچکترین ضربه ممکن است بشکند یا ترک بخورد، در مورد تلویزیون های پلاسما یک محافظ شیشه اضافی در جلوی صفحه آن وجود دارد و نسبت به صفحه نمایش ال سی دی و ال ای دی، مقاومت بیشتری دارد. تعمیر یک دستگاه با صفحه نمایش آسیب دیده اغلب می تواند هزینه ای برابر یا حتی بالاتر از هزینه یک تلویزیون جدید داشته باشد. بنابراین اگر دستگاهی در این شرایط دارید بهتر است آن را دور بیندازید و یک دستگاه جدید بخرید.


5) نیمی از تلویزیون نشان می دهد، نیمی دیگر تاریک است

یکی از مشکلاتی ست که در همه ال سی دی، ال ای دی، تیوب، پروژکتور، پلاسما میتواند بوجود بیاید. اگر این مشکل در تلویزیون های ال سی دی بوجود بیاید احتمال خرابی از برد T-CON (Timing Control Circuit) یا پنل (صفحه نمایش) پنجاه-پنجاه است. اگر برد T-CON معیوب باشد، می توان آن را تعمیر کرد، اما اگر ناشی از پنل باشد، خرید تلویزیون جدید انتخاب بهتری خواهد بود زیرا هزینه آن بالاست.

در تلویزیون های ال ای دی هم ایجاد مشکل همانند تلویزیون های ال سی دی می باشد.

در تلویزیون های CRT دلیل اینکه نیمی از صفحه نمایش نشان داده نمی شود خط عمودی(ورتیکال) است و حل این نقص معمولاً برای بسیاری از تعمیرکاران فنی ساده است.

دستگاه های پروجکشن از لحاظ فنی همانند تلویزیون های CRT کار میکنند و راه حل آنها هم همانند تلویزیون های CRT که در بالا ذکر شد می باشد.

در تلویزیون پلاسما، وضعیت کمی متفاوت است، این یکی از خرابی هایی است که اغلب با آن مواجه می شویم. عیب معمولاً توسط بردی به نام Y-SUS ایجاد می شود و با جایگزینی برد معیوب با برد جدید این مشکل حل می شود. یکی دیگر از برد هایی که باعث ایجاد این مشکل در پلاسماها می شود کارت بافر است، این کارت به طور کلی از دو قسمت یکی بالا و دیگری پایین تشکیل شده است و پس از تعویض کارت معیوب با یک کارت جدید، مشکل برطرف می شود.


6) تلویزیون بعد از مدتی کار خاموش می شود

اگر مدتی کار کرد و خاموش شد، ابتدا باید به قسمت منو تنظیمات بروید و بررسی کنید که آیا تنظیمات زمان خاموشی، روشن است یا خیر، اگر روشن است آن را خاموش کنید، اگر مشکل به این دلیل نباشد، یکی از مدارها بیش از حد گرم می شود و به طور خودکار خاموش می شود تا از آسیب بیشتر جلوگیری شود، در چنین شرایطی مناسب است با تعمیرکار فنی تماس بگیرید.


7) در قسمت هایی از صفحه تلویزیون خطوط عمودی از بالا به پایین افتاده است

وقتی مشتریان ما با ما تماس می گیرند و چنین شکایتی می کنند، اول از همه نوع تلویزیون را می پرسیم ال سی دی، تلویزیون ال ای دی یا تلویزیون پلاسما؟! اگر تلویزیون ال سی دی یا ال ای دی باشد مشکل از صفحه نمایش است و بی دلیل هزینه سرویس در محل بابت بررسی تعمیرکار پرداخت نکنند. اما اگر تلویزیون پلاسما باشد، اگرچه ممکن است از صفحه نمایش باشد، اما احتمال زیادی وجود دارد که از کارت های بافر نیز سبب شود در اینجا باید درخواست تعمیرکار فنی بکنید.


8) روی صفحه تلویزیون خطوط افقی وجود دارد

بروز خطوط افقی بر روی صفحه نمایش، در مورد تلویزیون های CRT ناشی از نقص در حطوط عمودی(ورتیکال) تلویزیون است. اگر تلویزیون پلاسما باشد از برد بافر است اما به احتمال کم از صفحه نمایش هم می تواند باشد. اگر ال سی دی یا ال ای دی باشد دلیل آن برد Control یا خود صفحه است. رفع این نوع عیب یک هزینه متوسط ​​در همه مدل ها دربر خواهد داشت.


9) بعد از مدتی کارکرد تلویزیون، صدا باقی می ماند، صفحه سیاه می شود

این عیب بیشتر در ال سی دی ها رخ می دهد زیرا مدار اینورتر که برای فلورسنت ها ایجاد کننده نور پانل، پاور را تامین می کند، در معرض فشار بیش از حد قرار می گیرد و یکی از ترانسفورماتورهای اینورتر خراب می شود یا یکی از لامپ های فلورسنت سوخته است.امکان تعمیر وجود دارد.


10) روی صفحه بیرونی تلویزیون خطوطی وجود دارد، آیا می توان این خراش ها را از بین برد؟

مسئله خطوط ایجاد شده رو صفحه نمایش نیست،اگر خیلی آزاردهنده نیست، استفاده به همین صورت را توصیه می کنیم، در غیر این صورت کار بسیار پرهزینه ای است و نیاز به تعویض کامل صفحه نمایش دارد.


11) تلویزیون کار می کند اما روی صفحه سوزن سوزن میشود

سوزن سوزن شدن می تواند به دلایل زیادی رخ دهد. اگر از یک آنتن معمولی یا تلویزیون کابلی استفاده می کنید، به احتمال زیاد مشکل به دلیل اتصالات کابلی است.برای حل مشکل باید با سرویس کار آنتن تماس بگیرید. اما در برخی موارد، ممکن است توسط خود تلویزیون شما نیز ایجاد شود. اگر ناشی از تلویزیون باشد در تلویزیون CRT ایراد از مدار تیونر است، اگر تلویزیون ال سی دی باشد مشکل از برد Control می باشد. اگر از پلاسما تلویزیون استفاده می کنید، این مشکل از خرابی خازن های الکترولیتی موجود در برد Y-SUS ناشی می شود.برای رفع این مشکل، دستگاه شما باید به مرکز خدمات منتقل شود.


12) تلویزیون در حین کار بیش از حد گرم می شود

به ویژه شکایات زیادی از کاربران پلاسما در این زمینه دریافت می کنیم، میانگین مصرف برق پلاسماها بسیار بیشتر از مدل های دیگر است. به عنوان مثال، میانگین مصرف برق تلویزیون ال سی دی حدود 150 وات است، در حالی که توان مصرفی تلویزیون پلاسما می تواند حدود 350 وات باشد. به همین دلیل، بسیار طبیعی است که دستگاهی که 350 وات برق مصرف می کند در حین کار، گرما را به بیرون ساطع کند.


13) در حین کار از پشت تلویزیون صدای ویز ویز می آید

صدای ویز ویز به طور کلی ناشی از قسمت تغذیه دستگاه است، این صدا به دلیل ضعیف شدن هر یک از سیم پیچ های موجود در تغذیه، شل شدن سیم پیچ ها، باز شدن هسته های روی سیم پیچ، به دلیل گرم شدن قطعات در طول زمان سبب قطعی لحیم می شود. رفع عیب با جایگزینی سیم پیچ ها با سیم پیچ جدید امکان پذیر است. دلیل دیگر در تلویزیون های پلاسما تولید شده بین سال های 2003-2007 برای خنک سازی بهتر در داخل پلاسماها فن های قرار داده می شد که فن ها به دلیل گرد و غبار یا ضعیف شدن ایجاد صدا می کردند.


14) صدای خش خش از بلندگوی تلویزیون به همراه صدای معمولی می آید

این یک مشکل رایج در تمام تلویزیون های مارک و مدل شناخته شده است و این مشکل به دلیل کیفیت پایین کابل اسکارت بین تلویزیون و گیرنده ماهواره ای است. برای جلوگیری از چنین مشکلی می توان کابل های بسیار باکیفیتی را در بازار پیدا کرد که قیمت آنها نسبت به کابل های بی کیفیت کمی گران تر است، اما این کاری است که برای حل مشکل باید انجام شود.


15) تصویر خیلی عریض است و نمی توانم لوگوی کانال را ببینم

در واقع این یک نقص نیست، به تنظیمات فرمت مربوط می شود تنظیمات فرمت در تمام نسل های جدید تلویزیون موجود است. یک کلید فرمت روی ریموت وجود دارد، این کلید را می توان به اشکال یا نام های زیادی باشد. به عنوان مثال در برخی مدل ها ممکن است 16/9، 4/3، عریض، زوم یا اشکال مختلف وجود داشته باشد، با این کلیدها می توانید تلویزیون خود را به فرمت مورد نظر خود تغییر دهید. اگر این دکمه را روی ریموت دریافت نکردید، می توانید وارد منو شوید و از منو وارد قسمت تنظیمات تصویر شوید و فرمت را تغییر دهید.


16) تلویزیون از دو طرف یا از بالا باریک نشان می دهد

این وضعیت باز هم به دلیل تنظیمات فرمت است که در بالا به آن اشاره کردیم، اما در برخی موارد می تواند به دلیل ویژگی کانال پخش باشد و معمولاً می تواند به دلیل تنظیم فرمت خود فیلم در زمانی که فیلم در حال پخش است ایجاد شود.


17) چراغ قرمز جلوی تلویزیون روشن است اما وقتی می خواهیم آن را روشن کنیم روشن نمی شود

وضعیتی که هم در ال جی و هم در سامسونگ اتفاق میوفتد، ابتدا باید ریموت را چک کنید، باتری های ریموت خود را عوض کرده و دوباره آن را امتحان کنید. اگر باز کار نکرد در صورتی که قبلاً قفل کودک را فعال نکرده اید سعی کنید با دکمه های ریموت کنترل باز کنید. وقتی ریموت تلویزیون خراب است و آن را در قفل کلید فعال می کنید، نمی توانید آن را باز کنید. برای این مورد بهتر است قبل از بردن تلویزیون به تعمیرکار فنی، ریموت خود را به تعمیرکار ریموت کنترل ببرید و خرابی آن را بررسی کنید.


18) خود به خود کانال عوض می کند، صدا را کم و زیاد می کند، وارد منو می شود و از آن خارج می شود، خاموش و روشن می شود

این حالت معمولاً زمانی رخ می دهد که برای مدت طولانی از آن استفاده نکرده اید، برای این مشکل که ناشی از رطوبت صفحه کلید است، برای مدتی کار کنید و منتظر شوید که رطوبت خشک شود.اگر همان مشکل همچنان پابرجا بود، ممکن است مجبور شوید با یک تعمیرکار فنی تماس بگیرید، در موارد نادر، ممکن است نقصی در مادربرد وجود داشته باشد.


19) بوی سوختگی از تلویزیون می آید

در صورت بروز بو، توصیه می کنیم اتصال برق را قطع کرده و دوباره آن را به کار نگیرید زیرا ممکن است باعث آتش سوزی شود. این یک نقص ناشی از گرم شدن بیش از حد خازن های مدار اینورتر است که نور پس زمینه را فراهم می کند.


20) تلویزیون به طور معمول کار می کند اما متن و لوگوی روی صفحه کج است

نقصی است که اغلب در تلویزیون CRT با آن مواجه می شود در خطوط عمودی یا خطوط افقی دستگاه رخ می دهد که رفع عیب با هزینه کم امکان پذیر است.


21) دو پخش مجزا به صورت همپوشانی روی صفحه تلویزیون دیده می شود

اگر تلویزیون با اتصال به آنتن تماشا می‌ شود، احتمال نقص در پخش‌ های ورودی تلویزیون زیاد است، ممکن است لازم باشد با یک تکنسین آنتن تماس بگیرید. اگر تلویزیون را روی اسکارت و HDMI تماشا می کنید و دوباره این مشکل وجود دارد، به این معنی است که تلویزیون شما ایراد دارد، هزینه این خطا با توجه به مدل تلویزیون و وضعیت برد معیوب متفاوت است.


22) با تغییر کانال در تلویزیون، لوگوی کانال قبلی همچنان روی صفحه ظاهر می شود

این یکی از رایج ترین خرابی ها در تلویزیون های پلاسما است. این به دلیل نقص در برد Y-SUS پلاسما ایجاد می شود اما از آنجایی که تعمیر برد کارایی مطلوب نمی دهد، با تعویض برد Y-SUS با یک برد جدید، عیب برطرف می شود.

استفاده زیاد از پنل با کم شدن عمر پنل این نقص هم بوجود خواهد آمد. بهتر است یک تلویزیون جدید بخرید، زیرا هزینه تعویض پنل روی تلویزیون بالاست.


23) پخش تلویزیونی روی صفحه ثابت می شود(فریز شدن)

فریز شدن پخش بر روی صفحه نمایش ممکن است به کاهش سطح سیگنال کانالی که پخش می کنید مربوط باشد، به خصوص اگر در حال تماشای برنامه های ماهواره ای هستید. برای حل چنین مشکلی باید با سرویس کار آنتن تماس بگیرید. با خرابی برد T-CON در تلویزیون های ال سی دی، ممکن است دوباره فریز شدن روی صفحه نمایش رخ دهد. به جز برد T-CON احتمال خرابی پنل هم وجود دارد.


24) تلویزیونم را روی دیوار نصب کنم یا روی پای خودش؟

شما باید خودتان تصمیم بگیرید، اما اگر مکررا مکان تماشای تلویزیون خود را تغییر دهید، استفاده از آن روی پای خود مناسب تر خواهد بود. زیرا جابجایی دستگاه دیواری فرآیند ساده ای نیست.


25) صفحه تلويزيون را با دستمال خيس پاك كردم، بعد تصوير ناپديد شد صدا ماند يا اصلا روشن نشد

رطوبت و آب بزرگترین دشمن وسایل الکترونیکی هستند. حتی یک قطره آب که وارد دستگاه می شود برای خراب شدن تلویزیون شما کافی است. اگر قصد دارید تلویزیون خود را با پارچه خیس تمیز کنید، نباید آن را در فاصله زمانی بین حداقل 24 ساعت در حین پاک کردن آن را روشن کنید تا مشکلی ایجاد نشود. با این حال، سالم ترین کار این است که سطح تلویزیون را با یک پارچه خشک و نرم پاک کنید.


26) به طور متوسط ​​چند ساعت در روز می توانم تلویزیون خود را اجرا کنم؟

با توجه به تجربه ما، توصیه می کنیم دستگاه خود را حداکثر 8 ساعت بدون خاموش کردن آن می توانید روشن نگه دارید. اگر ساعات بیشتری قصد تماشا کردن دارید مهم است که تلویزیون را نیم ساعتی خاموش کنید و استراحت دهید تا دستگاه به درستی کار کند.


27) آیا تلویزیون با کار زیاد آسیب می بیند؟

کار زیاد باعث می شود دستگاه شما به درستی کار نکند. اگر از تلویزیون ال سی دی استفاده می کنید، یک صفحه پلاستیکی سفید رنگ درست در جلوی فلورسنت ها وجود دارد به دلیل گرم شدن بیش از حد فلورسنت های مورد استفاده در روشنایی تلویزیون های ال سی دی، این ماده پلاستیکی به مرور زمان با گرمای فلورسنت ها خراب می شود و از داخل روی صفحه تلویزیون مانند لکه ای به نظر میرسد.


28) آیا هنگام خاموش و روشن شدن مکرر تلویزیون مشکلی پیش نمی آید؟

هر تلویزیونی که به طور مکرر روشن و خاموش شود مطمئناً به مدارهای الکترونیکی دستگاه آسیب می رساند. به خصوص واحد کنترل قدرت احتمالا آسیب دیده است. بنابراین، باید از خاموش و روشن کردن مکرر تلویزیون خودداری کنید.


29) وقتی تلویزیون را به پریز برق می زنم کلیدهای برق خانه خاموش می شود

این مشکل به ندرت اتفاق میافتد زیرا همه مدل ها و مدل ها مجهز به فیوزهای الکتریکی برای محافظت از مدارها هستند. هنگامی که یک نقص در تلویزیون رخ می دهد، این فیوز مستقیماً قطع می شود و مدارهای دستگاه از برق جدا می شوند. اگر فیوزهای برق خانه قطع شده باشد، ممکن است اگر دستگاه قبلاً به سرویس مراجعه کرده باشد، به دلیل نصب فیوز با آمپر بالاتر به جای فیوزهای اصلی آن، بوجود آمده باشد. از آنجایی که فیوز دستگاه قطع نمی شود، فیوزهای خانه قطع می شود.


30) فيوز تلويزيون سوخته شده با تعویض دوباره كار ميكنه؟

تمام وسایل الکترونیکی دارای مدار فیوز هستند، دلیل قرار گرفتن این مدار فیوز در تلویزیون، قطع آن از برق است تا در صورت بروز مشکل در هر یک از مدارهای الکترونیکی، آسیب بیشتری به دستگاه وارد نشود. علاوه بر این، اگر فیوز وجود نداشته باشد، حتی ممکن است به دلیل گرم شدن بیش از حد مدار آسیب دیده داخل تلویزیون باعث آتش سوزی شود. به همین دلیل امکان قطع شدن(سوختن) فیوز هیچ دستگاه الکترونیکی خود به خود و بدون دلیل در دستگاه اتفاق نمی افتد.


31) تلویزیون را از خارج خریدم با 110 ولت کار می کند با 220 ولت می توانم آن را راه اندازی کنم؟

بله ممکن است، چنین محصولاتی در بازار فروخته می شوند، اما قبل از خرید چنین مبدلی، باید بدانید که تلویزیون شما چند وات می کشد، به استثنای ولتاژ، این مورد در پشت همه تلویزیون ها نوشته شده است، همچنین می توانید در دفترچه راهنمای کاربر با آن آشنا شوید.


32) آیا تلویزیون من این ویژگی ها مثل پخش سه بعدی، هوشمند، دیجیتال و ... را دارد؟

شما می توانید هر آنچه را که می خواهید در مورد تلویزیون خود بدانید از کاتالوگ تلویزیون پیدا کنید، در مواردی که کاتالوگ در دسترس ندارید، می توانید به وب سایت سازنده مراجعه کرده و اطلاعات تلویزیون خود را از آنجا دریافت کنید.


33) رنگ ها در تلویزیون های CRT رنگین کمان شدند، رنگ ها در هم آمیخته

 دلیل خرابی تلویزیون شما، چیزی است که ما PTC می نامیم و وقتی تلویزیون برای اولین بار روشن می شود، برای لحظه ای وارد عمل می شود و یک موج الکترومغناطیسی را به طور یکنواخت در سراسر لوله تلویزیون پخش می کند. وقتی این قطعه خراب می شود نمی تواند عملکرد خود را انجام دهد و بهم ریختگی رنگ ایجاد می شود، گاهی اوقات وقتی تلویزیون را از ریموت کنترل خاموش می کنید، PTC وارد عمل نمی شود و دوباره همان ترکیب رنگی ایجاد می شود. برای حل، اگر تلویزیون را با کلید خاموش کنید و بعد از نیم ساعت روشن کنید، می بینید که رنگ ها اصلاح شده اند.


34) نکاتی در مورد استفاده از وسایل الکترونیکی

روشن کردن دستگاه های خود در هوای بارانی، به خصوص در طوفان های تندری، ممکن است به تلویزیون های شما آسیب برساند. این وضعیت برای کسانی که از آنتن تلویزیون در پشت بام استفاده می کنند جدی تر است. امواج الکتریکی ساطع شده از رعد و برق بر چنین آنتن های سهمی تأثیر می گذارد و آن را از طریق کابل آنتن به تلویزیون منتقل می کند و دستگاه را مختل می کند. نکته دیگری که باید به آن توجه کنید نوسانات برق است، یعنی افت و افزایش ولتاژ ست، در چنین مواقعی خوب است که تلویزیون خود را از برق جدا کنید. یکی از خرابی‌های تلویزیون که هر چند گاهی اوقات با آن مواجه می‌شویم این است که تلویزیون روی دیوار درست زیر کولر نصب می‌شود. حتی یک قطره کوچک آب که از کولر به تلویزیونی که از زیر کولر می‌ چکد برای خراب شدن تلویزیون کافی است، مهم این است که تلویزیون را زیر کولر نصب نکنید. اگر قصد ندارید تلویزیون را برای مدت طولانی روشن کنید، آن را در محیط مرطوب و مرطوب قرار ندهید، در صورت امکان آن را با نایلون دربسته به خوبی بپیچید و در محیط خشک نگهداری کنید. اگر قصد دارید دستگاه خود را جابجا کنید، به خصوص در زمستان و هوای بارانی، اگر قصد دارید آن را با ماشین از جایی به مکان دیگر ببرید، بلافاصله آن را در جایی که برده اید روشن نکنید. 2 یا حتی 3 ساعت آن را در محیط قرار دهید، دلیل آن ممکن است مرطوب بودن تلویزیون در بیرون از منزل باشد و در این صورت به محض کار با آن احتمال خراب شدن آن وجود دارد.

مرکز الکترونیک طهران

تعمیرات تلویزیون های LCD ، LED، Plasma، OLED، QLED، سینمای خانگی، سیستم های صوتی و مانیتور با ضمانت در تهران

مشاوره، بازدید و ایاب و ذهاب رایگان / جهت مشاوره و درخواست سرویس با ما تماس بگیرید

AMOLEDOLEDQLEDQNEDال ای دیال سی دیالکترونیکاولترا ال ای دیاولترا اچ دیاچ دی آرایراد برد پاورایراد بک لایتایراد مین بردایراد پنلبک لایتبک لایت سوختهتست مین بردتست مین برد تلویزیونتعمیرتعمیر OLEDتعمیر QLEDتعمیر QNEDتعمیر ال ای دیتعمیر ال سی دیتعمیر ال سی دی شکستهتعمیر ال سی دی شکسته تلویزیونتعمیر اولترا اچ دیتعمیر اولترا ال ای دیتعمیر اچ دی آرتعمیر برد تیکانتعمیر برد تیکان تلویزیونتعمیر برد پاورتعمیر برد پاور تلویزیونتعمیر بک لایتتعمیر بک لایت تلویزیونتعمیر تلویزیونتعمیر تلویزیون 4Kتعمیر تلویزیون 8Kتعمیر تلویزیون Full HDتعمیر تلویزیون HDتعمیر تلویزیون OLEDتعمیر تلویزیون QLEDتعمیر تلویزیون QNEDتعمیر تلویزیون اسمارتتعمیر تلویزیون ال ای دیتعمیر تلویزیون ال سی دیتعمیر تلویزیون اولترا ال ای دیتعمیر تلویزیون اولترا اچ دیتعمیر تلویزیون اچ دی آرتعمیر تلویزیون مینی ال ای دیتعمیر تلویزیون پلاسماتعمیر سیستم تصویریتعمیر مین بردتعمیر مین برد تلویزیونتعمیر مینی ال ای دیتعمیر پاورتعمیر پاور تلویزیونتعمیر پلاسماتعمیر پنلتعمیر پنل آب خوردهتعمیر پنل آب خورده تلویزیونتعمیر پنل تلویزیونتعمیر پنل شکستهتعمیر پنل شکسته تلویزیونتعمیر پنل ضربه خوردهتعمیر پنل ضربه خورده تلویزیونتعمیراتتلویزیونتلویزیون 4Kتلویزیون 8Kتلویزیون Full HDتلویزیون OLEDتلویزیون HDتلویزیون QLEDتلویزیون QNEDتلویزیون اسمارتتلویزیون اندرویدتلویزیون اولترا ال ای دیتلویزیون اولترا اچ دیتلویزیون اچ دی آرتلویزیون مینی ال ای دیخرابی تیونرخرابی مادربردخرابی مین بردخرابی پاورریست شدن تلویزیونسیستم تصویریعدم تصویرعیب یابی تلویزیونقطعی صدامادربرد سوختهمقالهمینی ال ای دینمونه تعمیراتپاور سوختهپرش تصویرپلاسماپنل AMOLEDپنل آب خوردهپنل سوختهپنل شکستهپنل ضربه خوردهپیکسل سوختهپیکسل مرده