سینمای خانگی

مقاله آخرین آپدیت: 1401/8/13
سینمای خانگی
سینمای خانگی

مرکز الکترونیک طهران

تعمیرات تلویزیون های LCD ، LED، Plasma، OLED، QLED، سینمای خانگی، سیستم های صوتی و مانیتور با ضمانت در تهران

مشاوره، بازدید و ایاب و ذهاب رایگان / جهت مشاوره و درخواست سرویس با ما تماس بگیرید

سینمای خانگی خلق تجربه سینمایی در محیط خانه، با سیستم های صوتی خاص و تلویزیون با صفحه بزرگ (یا پروژکتور) است. برای تجربه صدای سینما با تنظیم چند بلندگو ایجاد میشود.


آیا می توان با سیستم سینمای خانگی به موسیقی گوش داد؟

اینکه آیا می توانید با سیستم سینمای خانگی به موسیقی گوش دهید به تجهیزاتی که استفاده خواهید کرد بستگی دارد. پایونیر HPM 100s بلندگوهای بسیار پرطرفدار زمان خود بودند. می توانید از آنها به عنوان بلندگوهای چپ و راست در سیستم سینمای خانگی خود استفاده کنید.


سیستم سینمای خانگی 5.1 چیست؟

سیستم صوتی 5+1 که به سیستم های سینمای خانگی معروف است از 6 بلندگو تشکیل شده است. بلندگوها صداهای مختلف تصاویر را منعکس می کنند و بلندگوی +1 اضافه شده به سیستم صداهایی به سبک انفجار ارائه می دهد.


سیستم سینمای خانگی 9.1 چیست؟

چهار واحد بلندگوی سه بعدی عمودی به سیستم سینمای خانگی کلاسیک 5.1 کانال اضافه شده تا بلندگوی همه کاره 9.1 تکمیل شود. این بلندگوها صدا را طبقه طبقه می‌ کنند و انتقال صدا در همه‌ جهت های بهینه‌ سازی شده را ارائه می‌ کنند که نزدیک به آکوستیک محل برگزاری کنسرت یا سینما است.


چگونه یک سیستم سینمای خانگی راه اندازی کنیم؟

مکان ایده آل بالای مانیتور(تلویزیون) شما یا دیواری است که در مقابل شما قرار دارد. همین موقعیت در مورد سیستم های سینمای خانگی نیز صدق می کند. هنگام نگاه کردن به مانیتور یا تلویزیون، بلندگوهای جلو باید در زاویه 30 درجه از راست و چپ قرار بگیرند. ایده آل ترین مکان برای استفاده روی میز کامپیوتر، سمت راست و چپ مانیتور شما است.


3 جزء سیستم های سینمای خانگی چیست؟

سیستم سینمای خانگی دارای بلندگوهای مرکزی، جلو و فراگیر(بلندگوهای ساندور) است. در فناوری های جدید سیستم سینمای خانگی، ساب ووفر وجود دارد. بلندگوهای وسط جلو یا وسط جلو-عقب برای صداهای گفتاری، بلندگوهای جانبی برای صداهای آکوستیک و بلندگوهای ساندور برای افکت استفاده می شوند.


سومین جزء سیستم های سینمای خانگی چیست؟

این سیستم که به شما امکان لذت بردن از موسیقی و فیلم در خانه را می دهد از سه جزء تشکیل شده است. دستگاه ارائه کننده ویدئو، پخش کننده ویدئو و سیستم صوتی.


سیستم سینمای خانگی 2.1 چیست؟

این بلندگوها صداهای مختلف تصویر را منعکس می کنند. 2 بلندگوی سمت راست جلو، موسیقی پس زمینه، 2 بلندگوی عقب سمت چپ صدای خارجی، 1 بلندگوی مرکزی و جلوه‌های اصلی و در نهایت 1 ساب ووفر که به صورت +1 بیان می‌ شود، صداهای سبک انفجار را ارائه می دهد.


چگونه سیستم صوتی 5+1 را نصب کنیم؟

کابل های ویدئویی تجهیزاتی مانند باکس تلویزیون، دی وی دی، کنسول به قسمت ورودی HDMI آمپلی فایر AV متصل می شوند. صدای تلویزیون با اتصال کابل صدا از درگاه خروجی صدای دیجیتال تلویزیون به قسمت ورودی صدای دیجیتال آمپلی فایر AV به سیستم منتقل می شود. تعادل صدا با ویژگی تست بوسیله آمپلی فایر AV ارائه می شود.

مرکز الکترونیک طهران

تعمیرات تلویزیون های LCD ، LED، Plasma، OLED، QLED، سینمای خانگی، سیستم های صوتی و مانیتور با ضمانت در تهران

مشاوره، بازدید و ایاب و ذهاب رایگان / جهت مشاوره و درخواست سرویس با ما تماس بگیرید